Nasza szkoła – a w szczególności biblioteka szkolna – miała przyjemność wziąć udział w wyjątkowym projekcie promującym czytelnictwo – „Maraton Literacki”, zorganizowanym przez Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego – Bibliotekę Pedagogiczną w Zgierzu, we współpracy ze szkołami z miasta Zgierza, gminy Zgierz i powiatu zgierskiego.
Finał wydarzenia odbył się 25 kwietnia 2025 roku w Bibliotece Pedagogicznej w Zgierzu i zgromadził niemal 80 uczestników – uczniów i nauczycieli zaangażowanych w działania czytelnicze. Spotkanie stało się prawdziwym świętem literatury, które połączyło młodych czytelników ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Pani Elżbieta Wójcik, wicedyrektor Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego w Zgierzu, podsumowała działania realizowane w ramach projektu oraz wręczyła podziękowania uczniom i nauczycielom – szkolnym koordynatorom projektu.
W drugiej części spotkania odbyły się warsztaty tworzenia lapbooków – kolorowych, składanych książek podsumowujących literackie podróże uczniów. Reprezentacje szkół pracowały z ogromnym zaangażowaniem i pomysłowością, a efekty ich pracy zostały wyeksponowane na sztalugach. Uczestnicy chętnie prezentowali swoje dzieła, dzieląc się inspiracjami, emocjami i refleksjami, jakie towarzyszyły im podczas pracy twórczej.
Naszą szkołę reprezentowały uczennice z klasy 2 TOF, które przygotowały wyjątkowy lapbook poświęcony literaturze fantasy. Ich praca zachwyciła zarówno treścią, jak i oprawą wizualną – dziewczęta wcieliły się w postacie elfów, prezentując swój projekt w pięknych, dopracowanych kostiumach. Dzięki starannej stylizacji prezentacja przeniosła widzów w fantastyczny świat literatury.
Serdecznie dziękujemy panu Przemkowi Wyrwasowi za pomoc i wsparcie w stylizacji uczennic.
„Maraton Literacki” stał się symbolem współpracy, pasji i otwartości na świat literatury. Cieszymy się, że mogliśmy być częścią tego inspirującego przedsięwzięcia. Już teraz z niecierpliwością czekamy na kolejne czytelnicze wyzwania i spotkania z książką w roli głównej!








